Från vänster; Rose Hataway, Vasilisa Dragomir
Bilden; Väldigt annorlunda gjord och väldigt... Ja, väldigt annorlunda.. Enligt min åsikt gör inte bilden att jag skulle vilja se filmen. Även texten får en väldigt mycket på villovägar då det inte riktigt är det den handlar om. "De suger i skolan". Visst, det kan man tolka på många sätt...
Neongrönt och råsa passar heller inte så mycket ihop så.. Nej, jag tycker detta var en dålig framställning om filmens innehåll.
Positivt är att den visar exakt vilka det handlar om. Tummen upp för det! 
Poäng: 1/10
 
Äntligen har min favvo mob kommit ut på film!! Jag blev fett lycklig när den kom ut men kunde inte se den på bio, så jag var tvungen att se den på andra vis. ;) Det var några dagar jag såg den senaste gången men här kommer den nu, upplaggd, berättad om och fått poäng. 
 
Det handlar om en värld med vampyrer, dragomirer och strigois lever bland oss människor... Okej, inte riktigt bland oss. Vampyrer och dragomirer får kämpa med några år i skolan innan de kan gå ut i den verkliga världen där Strigoi hotar runt varje hörn - vad lärarna säger i alla fall. Här är det vampyrerna som regerar och har både kungligheter och vanliga medborgare. Dragomirerna då? Tja... Det är de som beskyddar vampyrerna från strigoi. 
Rose - damphir - och Vasilisa - kunglig vampyr - har rymt från sin skola, S:t Vladimir och har levt i den mänskliga världen i två år. Men deras flykt varar inte mycket längre utan kommer till sitt slut. De tvingas återvända till skolan och det är där filmen startar. 
 

Se filmen så får ni veta hur det går till på en vampyr skola. ;) 
 
Jag tyckte filmen var över mina förväntningar - jag älskar böckerna och trodde att jag skulle bli mycket besviken av den... Men det blev jag inte! Dock är den väldigt rörig - till och med för mig - så man behöver se den minst två gånger för att kunna få ihop de stora sammanhangen. Annars hade den allt det en vampyrfilm ska ha idag - slagsmål och sexiga vampyrer. 
På grund av dess röriga innehåll och att den var precis som en tonårsfilm är - väldigt långsam och väldigt mycket high school tjafs så sänks betyget drastiskt. 
 
Poäng: 7/10

Kommentera

Publiceras ej